19 apr. 2011

Bara festen kvar!

Nu har nedräkningen börjat på riktigt då det återstår bara två veckor. Vi är inte helt redo att lämna landet down under än, schemat för de sista veckorna är fullspäckade med planer. Vi har massa uteställen kvar att testa så de sista veckorna blir som en enda stor fest.

Det har varit dåligt med bloggande sista veckorna. Det blir lite så då vi bosatt oss här och inte är på resande fot längre. Resan har blivit till ett vardagsliv.

I fredags slutade jag mitt jobb, halleluja. Jag går nu under benämningen arbetslös.
(arbetslösa Jonny- eftersom en frisör klippt av mig håret allt för kort så jag nu liknar på en pojk) Själv väljer jag att kalla mig arbetsledig. Jag spenderar numera dagarna med att dricka kaffe, shoppa och insupa den sista tiden av detta fantastiska land. Emmy jobbar på för fullt och trivs som fisken i vattnet på hennes jobb.
Igår tog jag en promenad dit för att luncha med Lucy som bor i rummet bredvid. Det är en fantastisk känsla att få vara kund efter att ha jobbat på café.

På fredag startar påskledigheten här och alla är lediga t o m torsdag nästa vecka. Eventuellt ska vi här i huset ta en tur till Gramphians som är en stor nationalpark med fantastisk natur.

I morse vaknade jag upp med hela knäet fullt med bett. Baggarna är alltså tillbaka, efter att antagligen aldrig ens varit borta. På grund av kylan som svept in här har jag de senaste veckorna sovit med sockor, leggings och tjock tröja och därmed har de inte kunnat bita mig. Sedan en vecka tillbaka har vi fått ett element och jag behöver inte sova påpyltad längre. Äntligen tänkte nog baggarna som nu kan överleva på mitt blod igen. Så, nu blir det samma procedur igen. Allt ska tvättas, tumlas och placeras i svarta sopsäckar i solen.

Nedan följer några bilder från de senaste dagarna.



Ciao! /Jenny



Melbourne

Sköldpadda i botaniska trädgården


Mysig gränd i city

Stora träd i botaniska trädgården

Möttes av denna lilla rackare en morgon när jag skulle koka vatten


Bambubambubambu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar