21 mars 2011

Sängbaggar och helgutflykter

Längesedan, nu igen.

Sista veckorna har varit fullspäckade med aktiviteter. Vi jobbar som vanigt mån- fre och har helgerna fria.

Vi har börjat umgås en hel del med Emmys kollega Elin (även kallad Allan med engelskt uttal) Trevligt!
Varje torsdag försöker vi hitta på något för att få veckorna att gå lite fortare- torsdagsklubben som vi kallar´t.
Senaste torsdagen gick vi på fika och biobesök. Det var premiär för biografen och vi var rädda att det var utsålt. Väl på plats var vi ensamma i hela biosalen. Komiskt.
Torsdagen innan det åkte vi upp i Eureka tower, högsta byggnaden här i stan med fin utsikt. Vi följer Emmys "att göra-lista".

Förra helgen var det kanonväder så det blev stranden både lördag och söndag. Skönt att steka på sig lite. Vi tog tåget bort till en fin strand i Chelsea, kul att se någon annan strand än vår egen St Kilda strand.

Ja och angående mina "utslag" så har vi nu facit i hand;
En morgon såg jag en liten bagge som kröp omkring i min säng. Jag sa något i stil med "Kolla Emmy! Är det här en bedbug eller? HA-HA!" Efter att vi tagit oss en närmare titt på krypet konstaterade vi att det faktiskt var det. Tanken på att det kanske är bedbugs har alltid funnits där, men förnekats in i det sista? Efter att vi fick syn på den första såg vi bara fler och fler i min säng...
Dagen efter fick vi plocka ut alla våra behörigheter ur rummet för att sedan få hela rummet sprutat med gift. Alla kläder fick lov att tvättas och tumlas varmt för att få död på liven. Efter denna hysteriska dag kröp vi lättade ner i de rena sängarna i det rena rummet (trodde vi?!)
Dagen efter vaknade jag upp med tre levande baggar fyllda med mitt eget blod. Panik! Halsen och armarna fulla med bett, kliandes. Efter en nogrannare granskning av våra sängar visade det sig att hela trästommen är FULL med bedbugs-boenden. Massa ägg och massa både levande och döda baggar, i bådas sängar, VIDRIGT. Jag har klagat på myggbett ända sedan vi flyttade hit till Melbourne, myggbett som inte varit myggbett. Vi har bott med bedbugs i över två månadeder. Emmy har klarat sig utan bett, men mig har de smaskat på varje natt.
Nästa steg blev en slags "het-behandling" av vårt rum som pågick i 12 timmar. Nu har vi flyttat tillbak
a in i rummet och jag är aningen nojjig för alla små kryp jag ser i min säng...Förhoppningsvis (peppar peppar) närmar vi oss nu slutet på detta trauma.

Helgen som var åkte vi tillsammans med hela vårat kollektiv ner till Great ocean road. En helgutflykt lördag-söndag. Vi hyrde 4 stora bilar och stugor som vi bodde i. Vädret var perfekt och vi hade en fantastisk helg! Nog hade vi hört att Great ocean road skulle vara fint, men aldrig kunde vi tro att det var SÅ fint? Overkligt.

Jag har haft ett prat med min chef angående hans fru- att jag inte tål henne. Jag var fast bestämd på att jag skulla sluta. Han övertalade mig att stanna och sa att han skulle prata med sin fru. Om det blir nåt bättre tvekar jag på, men vi får väl se..

Emmy får gitarrkurs av John som bor i rummet bredvid. Det går framåt.

Hoppas ni mår bra där hemma! Vi ses snart!

/Jenny

3 kommentarer:

  1. Verkligen fina bilder på facebook, helt otroligt! och ni är så bruna o fina! Ser ut som ni mår bra - trots bedbugs. Ungefär lika kul som att ha löss kan jag tänka mig... huvva! Fast ännu värre eftersom de är ÖVERALLT. Stackars er :/

    Snart kommer ni hem :D

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Min syster är ett riktigt bedbugs-pro - hon har lärt mig att om betten sitter i rad så kan du lita på att det är härliga löss och inget annat. Hoppas ni blir av med dom!

    Fortsätt ha det allmänt kalas!

    SvaraRadera
  3. Tack, det känns bra. För de satt minsann i rad vill jag lova! USH USH. Men nu är de borta. Peppar peppar.
    Vi ses snart Naulas!
    KRAM!
    /Jenny

    SvaraRadera