30 mars 2011

Uppsägning

God Morgon!

I måndags sa vi upp oss. Jag ljög och sa att jag fått ett annat jobberbjudande med chans till fler timmar och bättre betalt, att jag helt enkelt inte hade råd till att stanna då min halvtidstjänst inte var tillräcklig. Min chef var mycket förstående och sa att han förstod det gott och väl. Jag kände att jag gjorde bäst i att dra en lögn eftersom jag vid intervjun innan jag fick jobbet sa att jag skulle stanna till Oktober.
Efter att ha genomlidit detta samtal åkte jag sen och belönade mig med en tröja jag spanat in, värt.

Igår kallade min chef in mig på kontoret och försökte finna en lösning för att få ha mig kvar, han erbjöd mig mer timmar m.m. Senare kom även hans fru, min andra chef, och frågade mig ett otal frågor om mitt nya jobb och hur många timmar jag blivit erbjuden och hur många jag vill ha och så vidare.
Jobbig situation, jag får improviserat stå och ljuga och ljuga och åter ljuga om mitt påhittade andra jobb. Suck.
JAG SKA ÅKA HEM LÅT MIG VARA.

Min näsa är nu längre än Pinocchios.

I söndags hjälpte jag och Allan vår vän John att ta hand om en bröllopsmottagning på hans bar. Han är manager där och var i behov av personal, så vi gjorde ett inhopp.Det var ett lesbiskt bröllop och en intressant kväll. Vi serverade välkomsdrinkar och tilltugg. I övrigt bjöd helgen på utgång, shopping och filmkväll.

/ Emmy

1 kommentar:

  1. Ni börjar bli lite för bekväma där borta nu. Ni uppdaterar inte bloggen lika ofta och det ni skriver är inte lika passionerat som förut. Men det är ok. FÖR SNART KOMMER NI HEM TILL OSS IGEN!!!!:) Jag längtar så!:) Puss

    SvaraRadera