10 dec. 2010

Konsert, IKEA och påpissad

Hej hej hallå bloggen

Sitter nu vid vårt borde utanför rummet och dricker glögg, förvisso mickrad men med mandel och russin i. Julmusiken är påslagen och vi svettas.

Igår var vi till Brisbane med Nicklas på U2 och Jay Z konsert. Det var helt fantastiskt, helt underbart!! Drygt 40 000 åskådare och vi hade guldplatser.Vi åkte redan klockan 10 på förmiddagen för att hinna in på IKEA och strosa, shoppa och äta lunch. Det blev ingen storhandel av husgeråd dock. Jag införskaffade en mugg, endast. En egen kaffemugg som är bara min, alltid ren, fräsch och ledig. Men på Ikeas foodmarket gick vi loss. De hade glögg, must, marabouchocklad, juleskum, kaviar, lingonsylt, ahlgrens bilar, sill, leksands knäcke m.m. Men det bästa och viktigaste av allt var att de hade paradis chockladaskar (till det fyndiga priset av 120 sek styck) Vi köpte tre, det kändes som att bära på guld när vi gick där ifrån. Idag öppnade vi den första. Chockladmoment. Vi köpte såklart även lingonsylt, mer chocklad, must, glögg och ahlgrens bilar.

Innan konserten igår, när vi satt på gräset och slappade blev jag kissad på av en myra. Det sved satan, som om det vore från en brännmanet. Frågade snabbt Nicklas om de har giftiga myror i Australien varpå han svarade SJÄLVKLART och berättade om hans vän som blivit biten, och fått åka till sjukhuset för vartömmning några dagar efter? Sen övergick mitt "bett" snabbt från en rodnad till en svullnad och därefter kom någon form av allergisk reaktion då hela smalbenet blev flammingt och rödprickigt. Det höll alltså på att inte bli någon konsert för mig, men som tur var fiskade Jenny fram en burk aloe vera gel ur väskan (eftersom hon tidigare under dagen skållat sin tumme med kokande vatten) och vi kurerade det hela.

När jag ändå skriver om ämnet djur så kan jag inflika och berätta att en ödla idag, när vi satt och åt middag, ramlade ner från taket, ner på vårt bord mellan våra tallrikar och redan förvirrad sprang runt på vårt lilla bord. Den missade vår mat med millimetern. Vi skrek och höll på att sätta både panengcurry och couscoussallad i halsen. Usch.

I förrgår var vi hemma hos Nicklas på födelsedagskalas med temat prins och prinsessa. Det var en trevlig kväll och bildbevis på det hela kommer inom kort.

Annars lever vi livet här på hostelet. Det känns som att bo en enda stor fritidsgård, vi älskar det.

Vi har funnit två tjejer från Sverige som vi umgås mycket med. De anser liksom vi att det är viktigt att fika. Så varje dag kl 15 brukar vi samlas och gotta oss och delge varanda av det senaste hostelskvallret. Kärlek, intriger, triangeldraman och bråk avlöser varandra, och eftersom vi alla bott här väldigt länge har vi koll på allt och alla, alltid.

Imorgon är jag ledig och hoppas att solen ska visa sig så jag kan gå till stranden. På kvällen är vi bjudna på fest hos några vänner granngården.

Trevlig tredje advent på er!

/Emmy

2 kommentarer:

  1. Vilka prinsessor ni är, undrade just om ni skulle på barnkalas? Hoppas benet inte blir varfyllt!! Ska och titta på en lucia i em. ni ser väl inga där borta kan jag tro. Kan tänka mig att koncerten var fantastisk, som Bruce på ullevi!! Ha det, Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej! Här har vi firat tredje advent med att slå in paket och lacka. Har även försökt ta mig ut, har en ny vinterjacka a la model PLUFFIG, som visserligen värmer men inte hindrar mig från att frysa om både öron, tår och ben. Så jäkla kallt! Härligt att ni skaffat choklad, och grymt kul med konsert. Avundsjuk! Många kramar från Uppsala

    SvaraRadera