4 dec. 2010

Tartfest och regnvader

(Skrivet 3 dec)
Imorse ösregnade det när vi vaknade, mysigt, julstämmning! Sen har det hållt i sig och regnat hela dagen. Sitter med huvtröjan på mig, så det är inte bara ni där hemma som får "klä på er".
Jenny har idag jobbat sina tre timmar och jag själv har varit ledig. Eftersom det inte funnits något att göra har jag legat i biorummet med fördelsedagschockladen och sett på film med resten av hostlet. Inte många knop gjorda idag alltså!
Det var en väldigt trevlig födelsedag igår och jag har nog aldrig tidigare blivit så uppvaktad. Ryktet spred sig snabbt bland hostelrummen och alla ville komma med gratulationer. Trevliga inslag under dagen för en annan som var tvungen att jobba och slita..
På eftermiddagen köpte jag tre tårtor och folket bjöd upp med sång. Att fylla 21 i Australien är väldigt, väldigt stort och ingen förstod varför jag inte sagt något tidigare under veckan och varför jag inte ens var exalterad över det hela? 21? Vad är det för ålder att fira för en svensk en?
Efter tårtfesten gick vi ut och hade en trevlig kväll på Cocktails and dreams, ett uteställe i trakten. Efter nattmatspizzan gick vi hem och möttes återigen av bråk. Samma kille och samma plats. Det var högljudt så många kikade yrvaket ut från sina rum med pyjamasen på. Nattvakterna fick rycka in och vi klarade oss utan akutbesök denna gång.
Den kinesiska kvinnan har ÄNTLIGEN åkt och det känns nu som att det endast är jag och Jenny som bor i vårt rum. Vår franska rumskompis sover nästan dagligen hos vår bartender och jobbar sedan på dagarna, eller så jobbar hon på nätterna och hänger med honom på dagarna. Det fanns en tid då även jag hängde med bartendern, men han har tydligen gjort ett byte, haha. Lustigt, men inte mig emot!
I onsdags var vi hemma hos Nicklas och såg på film och mumsade timtam kakor. Mmm! Något han introduserade mig till förra veckan. Timtam. Hur kan vi inte ha ätit timtam förrän nu? Timtam och masjävlar, vilken kombo!
Vår senaste plan är nu att försöka få ett boende i Sydney och Bondi snarast. Vi vill åka dit innan jul och söker därför efter lägenhet eller rum. Vi lade här om dagen ut en annons och har fått en del intressanta svar (och ointressanta så som sugna män som stönar i telefonluren) Vi håller tummarna för de mer seriösa så får vi se vart det bär. Ev har vi ett rum på gång i en lägenhet i Bondi för tio papp i månaden. Smakar det så kostar det tydligen, puh?
Ikväll ska vi bara vara hemma. Vi har införskaffat en till kortlek och tänkte ge oss på lite Hollywoodspel! (Finns en risk att vi ringer och frågar om regler Sanna..)
Hoppas ni håller värmen och hade en mysig första adentshelg där hemma. Själv ska jag nu lägga mig med senaste numret av se&hör, direktlevererad från NIcklas pappa. Drottning Silvia har tydligen ställt Kung Carl Gustaf mot väggen där hemma?
/ Emmy

1 kommentar:

  1. Det är bara att ringa om ni vill ha hjälp med kortspelet - fast det är ju Fanny som är proffs. Nu när jag aldrig träffar er (Jenny o Fanny) så blir det inte mycket kortspelande... vi tar igen det i sommar! Kramar till er båda

    SvaraRadera