18 feb. 2011

Kärt barn har många namn (??)

Fredag, bästa dagen på veckan. Nu är vi lediga i två dagar och behöver inte gå till sängs tidigt ikväll. Underbart.

Fredag innebär även löneutdelning för alla oss svartjobbare. Nytt lönekuvert med ännu ett nytt namn! (???) Den här veckan heter jag Jannie. Så, för att summera det hela;

1. Jane.
2. Janne.
3. Jane.
4. Jannie
5. ???

Det är fantastiskt.






Jag har haft en tuff vecka med min kära kollega Laura. Chefens fru som jag ordagrant hatar, hon hatar mig med trots att jag gjort allt som står i min makt.
Igår bad hon en annan kollega (Ania från Polen som började efter mig!) att säga åt mig att jag hade på för mycket smör på bacon smörgåsarna? Iställt för att säga det själv när hon bara stod en halv meter ifrån? Jag hade inte ens på mycket smör? 
Efter det gick hela dagen käpprätt åt neråt. Jag tappade bl a 2 glas, varav Laura utbringade en djup suck med tillhörande gester istället för att kanske säga nåt vänligt i stil med "det gör inget, det är lugnt".
Sista timmen brast det för na´ då hon plötsligt SKREK till mig:
-"CAN YOU CLEAN UP AFTER YOURSELF, FOR GOD SAKE!!!"
(på knackig engelska med inslag av Libanesiska)

Nästa gång kommer jag kasta sallad på hennes blekta hår som hon får rullat hon frisören varje lördag. Mohaha.

Nu står i vi valet och kvalet mellan en drink eller stanna hemma i sängen med doritos i famnen. Det lutar åt drinken eftersom vi haft en vit vecka.

Sista veckan har varit het. En luftfuktighet på 90% och växlande molnighet. Huvva.

På återseende!

/Jane

1 kommentar:

  1. om jag kunde "gilla" skulle jag göra det!:) Hahaha

    SvaraRadera