2 feb. 2011

Första lönen till Jane

Vi är igång med att jobba för fullt. Inte särskilt kul men man jobbar inte för att det är kul har jag fått berättat. Så sant så sant.
Jag trivs inte alls på mitt jobb och kollar efter andra jobb för fullt eftersom de flesta av mina kollegor är extremt otrevliga, och de resterande är 60+ och vi har ingenting gemensamt. Igår fick jag reda på att vi inte ens har lättmjölk i kaffen? Ca 80% av alla kunder beställer "slim" kaffe, och då ljuger vi tydligen och låtsas som att vi gör en "slim" kaffe? Seriöst?
Vi använder oss även av motsvarigheten till euroshoppers diskmedel, olivolja m.m...
I fredags var det äntligen dags att få vår första lön- som vi båda fick utdelade i kuvert. På mitt kuvert stod det Jane. De tror uppenbarligen att jag heter det. Det bekommer mig inte direkt vad de tror att jag heter, jag hoppas på att kunna sluta snarast. Jane?`


Jane? Man tackar man tackar.

I natt natt har vi haft en hemsk natt fylld med oljud. Emmy har haft det värst med tanke på mina snarkningar som jag själv inte märker av. Hon somnade kl 5 i morse när det var dags för mig att stiga upp och traska iväg till arbetet.
Dörrar har öppnats och stängts hej vilt plus att vårt så kallade husdjur har härjat runt för fullt. I natt fick jag höra ljudet som Emmy pratat om och jag inte helt trodde på. Det är verkligen något bakom garderoben (ja det finns ett litet litet hål in i väggen där...) som leker med våra sladdar som ligger längs med hela väggen? Vi vet inte vad det är, men det är ett djur, antaglien en råtta. Inte en mus, utan en råtta. Inte kul.

Värmen har slagit till här nere. I måndags var det över 40 grader. Jag stod vid toastmaskinen hela dagen och var sjöblöt när dagen var slut. Kändes som att leva i en bastu. Det blev en lång kall dusch efter den arbetsdagen. Nu är luften lite friskare och mer behaglig, tack för det.

På tal om väder har ni kanske hört talas om cyklonen som är på väg. Alla pratar om det och det är ett enda stort evakueringskaos där uppe. Alla flyg är fullbokade och backpackers kommer inte där ifrån. Vi får hoppas att det inte blir lika illa som de frukar, följer med på direktsändningen på tvn.

Här kommer en bild från Australian day. Massa folk firade för fullt och vädret kunde inte varit bättre!


Australian day, parkfest.


                          /Jenny

2 kommentarer:

  1. Det är bara att kämpa på Jane! / HW

    SvaraRadera
  2. Från och med nu heter du Jane. För alltid.

    SvaraRadera