28 jan. 2011

Vegemite

Första dagen på mitt nya jobb. Skulle göra en sk "vegemite toast". Mycket simpelt. Vegemite = australiensiskt brunt illaluktande pålägg. Har inte smakat.
Bredde på en rejäl mängd, varför snåla. Min chef kom och bad mig att ehm, ta bort lite. Lade sen upp smörgåsen på fel sätt på tallriken, han fick ändra och sen försöka skrapa bort lite mer vegemite.
Gick sen ut till bord tio för att servera en herre hans smörgås. Hela sällskapet på sex kontorsklädda människor såg livrädda ut för mackan, och ingen ville säga att det var deras. Tillslut sa en man att han för visso beställt en vegemite toast men att han inte kunde äta den jag kom med, för det var för mycket vegemite på?  (hade skrapat bort allt mer eller mindre?!)

"-That's how we do them here!" sa jag då världsvant. (Bara ta din macka och ge mig inte problem min första dag)
"-Noo, no it's definitely not. And if that's the case I would like a new one, with lesser on it please." sa han.

Fick krypa tillbaka in med svansen mellan benen. Och nej. Det är inte så vi gör våra mackor på mitt cafe. På toastbrödet ska man endast använda knappt ett kryddmått vegemite och sprida ut på brödskivan.

Hur ska jag veta när ingen berättar?
Min chef mer eller mindre väntade på mig att komma tillbaka med mackfanskapet och kunde tack och lov le åt situationen.

/ Emmy




ELLER??!


3 kommentarer:

  1. HAHA, jag älskar att du alltid lyckas hamna i såna där situationer! Jag är säker på att din chef tyckte du var uppfriskande och cool. Puss! /Hanna

    SvaraRadera
  2. Jo jag lyckades göra detsamma fast med "enlish mustard" idag, trots att jag ju vet att det är jättestarkt? Fasiken...
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Haha, ni är så bra! Jag gjorde också tusen fel när jag jobbade där, typ förstod inte att en vanlig kaffe alltid är med mjölk. Ologiskt. KRAM

    SvaraRadera