7 jan. 2011

Hostelliv, pangkväll och halsfluss...

Nu har vi flyttat in på ett hostel inne i centrala Sydney. Vi är tillbaka i verkligheten- livet på ett hostel.
Denna gång bor vi på ett hostel som heter Base, en hostelkedja som har hostel längs med hela kusten och standarden är knäppet bättre än normalt. När vi skulle checka in i måndags hade det blivit nåt fel med våran bokning. Det var inte vi som gjort fel, utan hostlet. Som plåster på såret fick vi bo i en svit första natten. Vi hade tv, stor dubbelsäng, eget badrum och till och med tvål och handukar- wow! Vi spenderade hela dagen på rummet och mysfaktorn var hög. De resterande nätterna hamnade vi i 6 bädds- rum stället för 10 bädds- rum som vi bokat, första medvinden på resan.

Vår första dag boendes i Sydney var en rundtur i stan på sin plats. Vi vandrade och bockade av en massa sevärdheter och slank dessutom in på en HAJUTSTÄLLNING. Det var dagens höjdpunkt! Vi fick reda på en massa olika statistiker över hajattacker och en massa information om filmen "Hajen". Väldigt intressant!

Dag två mötte vi upp Karam, en bekant som vi träffat 5 min på stranden i Byron bay. Eftersom han föll för Emmys ögon har vi haft lite lös kontakt med honom sedan dess.
Han hämtade upp oss i sin glänsande mercedes och bjöd ut oss på middag, ehe. Ja ni förstår, han äger tydligen fastigheter, ganska många. Det blev en pangkväll utan dess like och vi slutade upp på en fullpackad club i Kings cross.

Jag kände under hela kvällen att det var sjukdom påväg men ignorerade det så länge det gick. Kl 02.00 stod jag inte ut längre och vi vek av hemåt. Den natten bröt sjukdomen ut totalt. Hög feber, svettningar och en hals så uppsvälld att jag varken kunde äta eller dricka. Nästa dag var jag sängliggandes och dagen efter det blev det ett besök hos farbror doktorn. Dr Ro, en kinesisk man, gav mig en snabbverkande pencillinspruta i svanken samt en pencillinkur i form av tabletter. Igår tvingade jag i mig en proteindryck och lite frukt och idag mår jag mycket bättre. Det är helt otroligt vad medicin kan göra?
Under tiden när jag har varit sängliggandes har Emmy och de andra tjejerna varit på hiking i Manly, åkt till Bondi och beskådat filmteamet och idag besöker de China town. Jag får trösta mig med att jag sett det mesta här i stan förr...

På måndag planerar vi en utflykt till Blue mountains om vädret tillåter.

Hoppas att ni alla har fått en bra start på det nya året!

/Jenny


Operahuset i Sydney.

Vår svit som vi njöt till fullo av.
Emmy och Mimi på hajutställningen.
Ett hejdundrans fyrverkeri från Sydneys hamn på nyårsafton!

2 kommentarer:

  1. Det positiva med att du blivit sjuk är att ni blivit bättre på att uppdatera bloggen ;) Fast uch för att vara sjuk utomlands! Stackars. Jag har fått ett otroligt ressug och iphonesug så önskar mig massor av pengar (av Gud) för att kunna hälsa på er och äga en iphone. Så härliga bilder och det bara rycker i rescellerna. VAD GÖR JAG HÄR I SNÖN? Tur jag har en otroligt vacker systerson att drömma om :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hajutställning! Jag svimmar va lyxigt!!!

    =)

    SvaraRadera