27 jan. 2011

Nya husdjur

Igår natt kl 01 vaknade jag av ett högt prassel bakom garderoben, samt ett slående TV-antennkabel-ljud mot vårt trägolv. Gick upp och genomsökte rummet och resten av huset med min ficklampa. Ljudet försvann. Inget där. Gick till sängs igen.
Tio minuter senare när jag var påväg in i min sömn igen hörde jag det igen.
Så fort jag röde mig i min gnisslande säng så försvann det.
Efter fjärde upprepningen av detta återkommande ljud klickade jag.
Flög upp och drog ut garderobfan, TV bänk och alla kablarna. Fast besluten om att ifångata det härjande odjuret. Inget där. Fann däremot ett hål i väggen, i hörnet, med vår antennkabel precis utanför.
Slutsats.
Möss, råttor, eller andra australiensiska djur i vårt rum alltså. Urg.

Igår var det Australiens nationaldag. Alla var lediga, och samlades självklart för en typisk australiensisk barbeque runt om i stan, gärna med flaggan knuten runt halsen.
Nere vid havet var det utomhus DJ med tillhörande fest i parken.
Härliga tider.


/ Emmy

1 kommentar:

  1. Förlåt att det har varit lite skralt på kommentarfronten från min sida. Men jag har varit till fjälls. Gud vad ni verkar ha det bra!!! Jag är avundsjuk på er. Vilka fina bilder ni har lagt upp också. Gillar att pungdjuret har dött. ( Hoppas Jenny inte misstycker)

    Nu ska jag fröjda mig med att kolla på tv tills jag somnar. Puss och godnatt

    SvaraRadera