24 jan. 2011

Trampad på men äntligen i arbetslivet

Idag hade jag min första riktiga arbetsdag. Den kan liknas med första praktiken som 13 åring när man mest var i vägen för allt och alla. Jag hade min på Åhléns restaurang i Falun och det var pest.
Men nu får jag äntligen får arbeta, äntligen tjäna pengar och äntligen vara en del av sallhället. Ja även om jag inte är det på papperen så att säga... Så, det är bara att bita ihop tills jag hittar någonting annat.

"Hä ä bara å mööl på."- som pappa brukar säga.

Emmy är på shopping idag. Jag hoppas att hon kommer hem med en massa brukbara kläder!

Ikväll ska vi ut och äta på en vegetarisk restaurang som vi hört massa gott om. Mimi och Maria, de svenska tjejerna som vi rest lite ihop med ska åka vidare till farmjobb imorgon Vi ska ha en liten avskedsceremoni.

På onsdag är det Australian day, nationaldagen. Den kommer inte gå upp emot 17 maj i Norge, men vi ska nog få till en fest.

/Jenny
Fyra varianter av curry, ris och turkiskt bröd. Mmm

1 kommentar:

  1. Hei Jenny, YES! endelig jobb og i melbourne som du ville, nå faller bitene på plass. håper du har det supert. blir spennende og følge med på hvor veien går vidre. får håpe at været blir bedre, hørte at stormen fulgte etter deg:(
    Klem Carina

    SvaraRadera