22 feb. 2011

Vardagsliv.

Helgen har passerat, ännu en gång.
I fredags hade vi skönt hushäng följt av utgång vårt favoritställe Vineyard här i St Kilda.

I lördags var jag, Jenny och min kollega Elin ut på shopping. Vi har tagit för vana att alltid gå ut på lördagsshopping efter fredagens löneutdelning. Jag köpte i vanlig ordning ett par nya shorts.

På kvällen valde vi tjejer att ge oss ut i city. Slutade upp på ett underbart ställe som heter CQ. Det kryllade av AFL spelare, (australiensisk fotboll), det var fantastiskt. Även Jennys gamla flamma från Airlie beach fanns på plats.
Vi ska tillbaka på lördag och då förhoppningsvis med ett par nyinförskaffade klackar på fötterna.

I söndags hade vi allmänt hushäng följt av gemensam promenad i blåsväder.

Idag har jag jobbat samt varit in till stan på ärenden. Idag flyttade även min kollega Elin in i dörren bredvid. Trevligt! Nu kan vi diskutera vårt jobb ännu oftare.

Imorgon fyller vår vän Katie år, så vi ska ut på en matbit med tjejerna.

Annars? Råttan är död.

Det var allt för denna gång.

/Emmy


Min arbetsplats, cafe commodity.



Söndagspromenad


Shoppingfika


1 kommentar:

  1. Ser riktigt trevligt ut det där. Blev fikasugen... en kaffe tack (svenskt)!

    SvaraRadera