6 feb. 2011

Översvämningar, cykloner, och skogsbränder

Måndag och ny arbetsvecka.
Jobbet går bättre och bättre, jag gillar inte direkt att vara tillbaka i arbetslivet men dagarna passerar så att säga.

Ofta blir jag utsänd på små "uppdrag" av min chef Nick. Jag får gå upp på olika våningar till olika kontor och leverera alternativt hämta saker. Ibland får jag gå och handla och ibland springa iväg med en matlåda till någon kontorsnisse? Jag älskar det, att få lämna det hektiska cafet och få lite andrum.
Många gånger får jag också gå in i stora, stora mötesrum där föredrag pågår. "Knack knack, em, jaha hej allihopa. Förlåt att jag stör, här kommer jag med en hög take away kaffe, om jag är i rätt rum och på rätt våning?"..

Ja, det man inte dör av gör en starkare eller?

I torsdags var vi ut på ladies night på vårt gamla hostel, samt vidare där efter till vårt favoritställe Vineyard. Riktig trevlig kväll, med uppmötande av våg gamla vän Kajsa från Surfers. Jenny klarade även av att gå upp 5.30 dagen efter utan försovningar.

Även i fredags tänkte vi gå ut. Så vi tog en timmes nap och gjorde oss sen i ordning. Men sen kom det ett kraftigt regnoväder så det blev myskväll inne i stället. Och med kraftigt regn så menar jag verkligen det. Det var översvämmningsvarningar på radion och det såg ut som att någon tömde hinkar från himlen.Eftersom vi beslöt oss för att stanna hemma så tog jag paraplyt till hands för att gå över vägen och köpa chockladkakor. Sabbköpet var totalt översvämmat och jag fick vada in och köpa min chocklad. Vad sker med vädret här nere?!

Igår var det iskallt och vi sov med sockor, legging och koftor på oss. Idag skiner solen och det är varmt och behagliget?

Annars? Råttan väcker mig fortfarande på nätterna. Idag var vår hyresvärd här så jag tog ett snack med honom. Han skulle genast köpa råttgift så vi kan ta dö på henne, som han sa. Äntligen!

Nu blir det kaffe och senare är vi bjudna över på sushikväll hos tjejerna i huset mittemot.

/ Emmy




2 kommentarer:

  1. Huvva, vilka rubriker ni väljer. Tur att jag hade pratat med Jenny igår annars hade jag blivit riktigt orolig. Tycker ni kan klar er utan choklad nästa gång det blir storm... håll er inne med råttan! Och Emmy, varför så blodtörstig gällande råttans liv? Kan ni inte bara be honom flytta..?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej, råttan ska dö. Den förstör min sömn och är äcklig. Jenny berättade just att Lina en gång vaknat med en råtta i sängen i lillis. Huvha! KRAM Emmy

    SvaraRadera