7 nov. 2010

Energisugande iglar

Söndag!

Idag har vi återigen legat på stranden och bättrat på brännan. Vi vaknade tidigt eftersom vi trots att det var lördag igår stannade hemma och kollade på Heja Björn, skönt.

Våra rumskompisar däremot, intog första vinglaset klockan 07.30 på morgonen igår och luktade sedan gamla alkoholister resten av dagen. Alkohol i all ära, men under inga omständigtheter på dagtid! Vi försöker varje dag att leda in dom på rätt spår både vad det gäller hygien, alkoholkonsumtion, droger, stölder samt hyffs och fason -lönlöst. Jenny hade igår lektion i att tvätta händerna efter toalettbesök, men dom finner ingen anledning till att genomföra denna "onödiga" ritual. Okej. Vi är inga morsor så visst.

I förrgår tog vi oss en tur till Coolangatta, ett litet ställe en dryg timme härifrån. Uppe från en utkiksplats såg vi åter igen valar och vi unnade oss thaimat till lunch.Trevlig att se något nytt och att äta kyckling.

Jag och Jenny är fortfarande sams och eninga om det mesta. Det enda som orsakar heta diskussioner är ämnet "iglar" som jag kallar dom. Människor som reser ensamma och suger sig fast vid andra människor och suktar efter sällskap. Får man en gång en på sig kan det ibland vara svårt att bli av med. Jag är av åsikten att reser man själv-fine-då får man klara sig själv också. Jenny däremot tar gärna hand om dessa människor och sätter oss i situationer då jag mer känner mig som en reseledare än som en fri människa. SJÄLVKLART är det trevligt att träffa nya människor och vi är alltid i sällskap med andra, men just dessa människor som inte är självgående och ibland äldre än min egen far. Jag förstår inte vad hon får ut av det?
Nog om detta.

Igår frågade Nicklas om vi ville haka på till Brisbane i december och gå på U2 och Jay Z konsert. Han hade plats i bilen och två biljetter över. Eftersom vi har så mycket pengar över (not!) så var det inget snack om saken! SJÄLVKLART! Även Joe Labero kommer till stan om några veckor. Vår vän bartendern på hostelt ska kolla upp detta och eventuellt ta oss med.

Nu ska jag ta mig en joggingtur i eftermiddagsolen. Hoppas allt är bra med er där hemma!

/ Emmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar