4 okt. 2010

Igar hade vi sista utekvallen har i staden, spenderades pa Woolshed- valdigt trevligt. Utcheckning fran vart hostel kl 9.30 i morse sa det blev inte manga timmars somn.

Ikvall ar det dags att ta plats pa nattbussen fran Cairns ner mot Airlie beach. (SOVA!!) Dar ska vi bo en natt innan det bar av pa seglingen. Vi ser fram emot en lugn och skon bussresa med film och snacks och forhoppningsvis massa somn.

Igar var jag och Per som sagt ute pa dyktur. Kvallen innan kande jag mig sjuk, med halsont och allmant svag. Det blev en tidig sanggang och en ipren till frukost dagen efter. Vi hade bokat en serios och pakostad utflykt, vilket kandes tryggt eftersom jag inte har dykt pa tre ar och kande mig lite ringrostig. Pa baten fanns minst 15 crew som var trevliga och proffessionella. Baten var jattefin och maten var mer an bra! Alla rekommenderades ta aksjuke-tabletter eftersom det var stormliknande vader vid avgang. Sa, eftersom alla andra tog, gjorde vi likadant. Det visade sig vara klokt eftersom det vagade vilt ute pa det oppna havet. Val ute pa revet sprack himlen upp och vi fick en heldag med sol och fantastisk dykning!
Nar vi anlande pa fastlandet igen var det sporegn och monsumvind aterigen...

Ikvall blir det restaurangbesok efter en vecka med pasta och tomatsas.

Dags att avsluta, nu stanger de har.

Bilder kommer, snart. Hall ut!

/Jenny

2 kommentarer:

  1. ÅÅ det låter helt fantastiskt!!! Bra att ni håller oss uppdaterade! :)

    KLEM

    Sandra

    SvaraRadera
  2. Lämnar ni redan Cairns? Hoppas ni får sol neråt! Maila gärna ;) kram

    SvaraRadera