24 okt. 2010

Rum 25- en enda stor skandal

(Efter att jag nu råkat radera allt jag skrivit 2 ggr gör jag nu ett sista försök)

Emmy är just nu på någon typ av dejt så jag passar på att skriva lite här.

Igår åkte Per efter mycket om och men vidare till Sydney. Tanken var att han skulle åka i torsdags kväll kl 20.50. Men, eftersom han sett fel på tiden så missade han bussen med ca 30 min. Det slutade med att han fick stanna här en natt till (i ett annat rum) och sedan ta bussen kl 07.00 igår istället, Det känns tråkigt att Per har åkt, det är ett stort tomrum i gruppen. VI saknar sig Per.
Som tur är bor vi kvar i vårt 20-bädds rum där vi fått en skön gemenskap, som en liten familj. Idag har familjen legat på stranden tillsammans. Vissa familjemedlemmar har ibland en förmåga att spåra ur. Inatt när vi kom hem hittade vi en sovandes på golvet och en annan var spårlöst försvunnen. Vi hittade honom senare i en annan säng, avdeckad med alla kläder på. De har lite svårt att begränsa sig när det kommer till alkoholen. Igår ringde en av dem hem till sin mor och ville ha pengar;

-"All theese flashpackers are sitting here drinking beer, and I´m drinking goon (=äckligt billigt vin) in a beerbottle, cause you're not allowed to drink goon here..." Haha, usligt.

Just nu sitter alla pojkar och lyssnar med stora öron på när strippan berättar om sitt jobb och allt vad det innebär. Samtidigt checkade ett äldre kinesiskt par i 50- års åldern in i vårt rum. Intressant. De har redan hunnit klaga på både sängarna och på alla grejjer som ligger överallt. Vad förväntar man sig om man bokar in sig i det största rummet på ett hostel? Malplaeerade.

I torsdags var jag och Per iväg på skydiving i Byron Bay. Vi valde det högsta hoppet med ett fritt fall på 60 sekunder, innan skärmen fälldes ut. Den totala höjden var 14 000 feet, ca 5 km upp. Jag måste nog tacka Per för att det faktiskt blev av eftersom det är han som dragit igång hela grejen. Känslan av att slungas ut från ett plan högt ovanför molnen är obeskrivlig och måste nog upplevas. Det var det bästa jag gjort någonsin och jag skulle gärna göra om det!(om det inte vore för den hutlösa summan pengar som det faktiskt kostade...) Det finns mycket man kan göra här i Australien. Jag och Per har nu gjort av med cirka sisådär 7000 kr på diverse utflykter, vilket kan tyckas lite saftigt. Nästa utflykt blir Shark cage men det finns bara nere i södra Australien så vi suger lite på den karamellen. Smakar det så kostar det.
Under tiden jag och Per hoppade fallskärm hade Emmy en aktivitetsdag med Nicklas. De spelade tennis, surfade och lagade mat. Surflektion nr 1.

I helgen är det något slags stort race här i staden, en biltävling. Det sägs vara största helgen på hela året och tävlingen drar hit massa folk från hela landet. Gatorna har varit fyllde med folk dag som natt.

En ständigt återkommande fråga vi får är hur det går att resa två systrar och följdfrågan vem som är äldst. Omkring 99 % av de som gissar tror att Emmy är äldst, vilket gör mig lika glad varje gång. Ja, det kan hända att Emmy faktisk är mer ansvarig ibland. Inte alltid, men ibland..

Fler kommentarer önskas på bloggen, vi uppskattar det såå mycket.

/Jenny

4 kommentarer:

  1. Josefin Davidsson24 oktober 2010 kl. 01:55

    Heeej flickor!
    Ojojoj vad det verkar hända grejer!
    Jenny, fallskärm!!!??? Det är ju sjukt, vad modig du är! :) Hoppas det kommer bilder på det :) Superkul att läsa om erat äventyr.
    Rapport från Oslo: Inget speciellt händer. Det börjar bli kallt på riktigt. Några minusgrader till och med. Annars rullar allt på som vanligt.
    Det är nu söndagsmorgon och jag ska väcka Anna. Linnea är hemma i Sverige.
    Ser fram emot fler inlägg!
    Sköt om er!
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Haha härligt att du får njuta av att vara lillasyster ;) själv drömde jag att jag blev erbjuden botox gratis och tackade ja till en spruta i pannan. Skumt.
    Sitter helgen till ära fast i tentaplugg, men efter onsdag är det lugnare igen. Saknar att kunna slå en pling...!

    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  3. Hei,,,godt å høre at du har det bra:) det var fine og fristende bilder du hadde lagt ut!
    håper pengene rekker til enda flere utflukter :)
    Satser på å se deg i sydney!
    Carina

    SvaraRadera
  4. Häftigt med skydiving Jenny! Idag har jag läst allt ni skrivit o ni verkar trivas. Väntar med spänning att höra hur det går för det kinesiska paret i ert rum, som jag nästan kan se framför mig. Kram till er båda från Djurås Susanne

    SvaraRadera