2 okt. 2010

Varning for pandemi

Idag var det uppgang 06.00 i vart rum. Per, Jenny och var kanadensiska roomie Beth skulle ut och dyka.
Jag sjalv passade ocksa pa att ga upp och ta del av frukosten vid sju. Tog sallskap med en aldre man i 50 ars aldern och tre utvecklingsstorda australiensare fran Brisbane. Antar att resten av hostlet tog sovmorgon denna sondag efter gardagens utekvall.

Efter det gick jag ut for att ta mig en langpromenad langst Cairns strandpromenad. Det har varit ihallande regn i tva dagar men solen visade sig antligen lite idag. Sa jag var inte sen med att kleta in mig i faktor 55 och fanga dagen. Tjugo meter fran hostelt kom en gubbe lopandes efter mig, aven han var i femtioarsaldern och undrade om jag vill folja med honom till Port Douglas, seriost? Har varlden drabbats av gubbsjuka eller vad ar grejen? Jag avstod vanligt och traskade vidare.
Havet far man inte bada i har uppe pga av maneter, och ett flertal skyltar varnar for krokodiler langs havet. Jag sag ingen.

I forrgar var vi ut pa ett stalle som hette Gilligans, vi tog folje med nagra tyskar fran vart hostel och hade en trevlig kvall!
Gardagen agnade vi at att styra upp kommande vecka, vi kopte busspass for 90 dagar ner till Sydney, en tvadagars whitsundaysegling, en tur till Fraiser Island, samt diverse boenden. Dessa harliga utgifter innebar att jag efter endast fem dagar i Australien nastan spenderat femsiffriga belopp. Det kostar att ligga pa topp som pappa brukar saga..

Jag hade tankt lagga upp lite bilder idag, men det ar forbjudet pa detta internetcafe dessvarre.
Sa nu ska jag forsoka fixa varsitt skattenummer till mig och Jenny ist, sa vi kan jobba sa smaning om.

Emmy.

1 kommentar:

  1. När jag var i Cairns var det gubbfritt, sol och billigt att leva. Vad har hänt med staden? Eller kan jag ha förskönat min bild... Aningen säkert ;) Vilket hostel bor ni på? Under Rhinobar ligger ett snabbmatställe som heter/hette Dusk til dawn, där jobbade jag! (inga heta mattips där direkt, duger som efterkrogenmat). Däremot får ni inte missa pinochio-pizzeria längs esplanaden. De har bl.a. en pizza med vitlök och kronärtskocka. OSLAGBAR. Ta hem lite till mig... där jobbade förövrigt Lottie på vår tid. Inser dock att detta var år 2005, så känner mig rätt tragisk som delger er mina tips från mina ungdomsdagar medan jag själv sitter och tragiskt dricker burköl i ett höstigt Sverige... Kram till er båda!

    SvaraRadera